الأحد، 27 يناير 2008

انا مصرى يا جدعااااااااااااااااااااااان

بسم الله الرحمن الرحيم
انا سهيل او بلاش كده انا مصرى ابن المصرى اللى اتولد من مصرى قصدى مصريه المهم مش فى كده المهم ان انا جوايا حاجات كتير قوى عايز اعبر عنها عايز اطلعها عايز اوصفها بس مش عارف لمين وازاى؟؟؟ انا عايز اقول قصدى عايز اعبر قصدى مممممم مش عارف بس انا هاقول وخلاص وزى ما تيجى
انا عايز اقول ان انا مش بنام الليل ( هو بنام بس لزوم الكلام ) و لا عينى تشوف النور وانا حاسس انى مديون طبعا هو كلام غريب بس هو ده اللى انا حاسه بس اعمل ايه عشقى ليها حبى ليها انتمائى ليها هو اللى عمل فيه كده يمكن ناس كتيره شايفاها دلوقتى وحشه بس غلطانين مش عارفين مش حاسين ...ان هى فعلا مظلومه يا جماعه انا مش بدافع عنها انا اصلا مش محتاج ادافع عنها ده العالم كله بيسمع اسمها يفتكر امجادها العالم كله يسمع اسمها يفتكر احفادها العالم كله يسمع اسمها يقول دى جنه اقول ايه ولا ايه ده كلامى عنها مش هيوفيها حقها ولا هاسسد دينها اللى عليا مش انا بس ده كلكوا ايوه كلكوا مش مصدقين مش عارفين مش فاكرين الارض اللى انت ماشى عليها البيت اللى انت عايش فيه الشمس اللى بتطلع كل يوم تدفيك فى الشتا المدرسه اللى روحتها وانت صغير ولما كبرت برضه فى الجامعه حضرتك الاكل اللى بتاكلوا الشرب اللى بتشربوا السما والنجوم وحضارتها ومجدها مش كلنا برضه كبرنا عليها وكل يوم بنمشى فيها وهى واسعه وحضنها واااااااااااااسع قوى يسعنا كلنا انا عارف انى رخمت بس والله يا جماعه ده اللى قلبى ليها صدقونى يا جماعه مصر هى مصر بحلوها وبمرها هى مصر نستحملها لو جارت علينا مش مشكله اهى برضه فى يوم من الايام فتحت لينا حضنها
يا جماعه ردوا جميلها عليكوا مع انها مش محتاجه دى العالم كله فى جمايلها لو ردوها ما يوفيها حقها كفايه كده انا خلاص عرفت انا هاعمل ايه دى مصر اغلى حاجه شوف انت قد ايه ؟؟؟ المهم انا نسيت اعرفكم بنفسى ان سهيل سعيد رابعه صيدله الازهر وساكن فى القاهره فى احدى احياء ال.... او صح يا جماعه انا عايش وساكن فى مصر المحروسه اللى جامعانا كلنا

هناك 6 تعليقات:

Ma7moud So3ody يقول...

من حقك تكون مصري و ابن مصري
من حقك ترفع راسك
مش مهم تكون بلدك احسن بلد في الدنيا
مش مهم تديك اللي انت عايزه
بس ثق تماما مش هترتاح غير فيها
مش كلام مجلات ولا افلام
ده كلام واحد حب مصر و ناس مصر
و عرف قيمتها صح لما سابها و خرج براها
عرف يعني ايه تكون وسط اهلك و حبايبك
عرف يعني ايه لو كل الظروف داست على رقبتك اكيد هتلاقي حد يحترمك او حتى ينجدك...و استحاله تلاقي حد مش مصري يلحقك و يمد ايده ليك و يكون حنين عليك زي ولاد بلدك
انا عارف اني طولت....بس صدقني يا سهيل انا محتاج اعمل موضوع عن ده مش مجرد سطور
مع اني ناقم على حاجات كتير فيها
و كاره حاجات اكتر فيها
بس بحبها...و اللي مش عاجبه يخبط راسه ف الحدود الليبيه...بس من ناحية ليبيا
هههه
مبروك المدونه...و دوس يا نجم
سعودي

semsemahashim يقول...

مصر دى أحلى وأنقى كلمة...

الميم : مصر دى أم الدنيا
الصاد : صورتها فى عنينا أحلى
الراء : ربنا يحميها لينا ونعمرها بالفرحة.

أنا من مصر وبنت مصر ومصر هى أحلى بلد لكل عصر

موضووع رائع يا سهيل
وبداية موفقة
للأمام دائما.......

Unknown يقول...

ياسهيل ياسعيد
انا مبسوطة جدااااا انى دخلت مدونتك الجميلة دى كفاية من اسمها مصر مصر ....تحيا مصر
بجد انا بمووووووت فى حاجة اسمها مصر وباشوفها احسن بلد فى العالم ده كله وهى فعلا كده رغم ان فى ناس كتير اوى من ولادها مش عارفين قيمتها ومش عارفين اد ايه فعلا هى حضنها واااااسع زى ماقلت
المهم انى مبسوووووطة جداااااااا ان شفت مدونتك وانا من هنا باعلن عن متابعتى الدائمة لمدونة حضرتك
منتظرة البوست القادم
مصرية جدااااااااااا

Ma7moud So3ody يقول...

فين الشغل يا عم
اظهر بقااااااااااااااااااااا

بحبك

dr_smsm يقول...

اشكرك بجد يا توتا على التعليق الجميل ده وانا يشرفنى متابعتك للمدونه و مستنى تعليقاتك الجامده ولكى منى اجمل التحيات

miroo يقول...

انا اول مرة اشترك فى اى مدونات واسعدنى الحظ باول تعليق يكون عن مصر بجد كلمك جميل اوى ولى مش يحب مصر هيحبها من كلمك

وفى انتظار كل جديد لديك